R. K. Spaarbank - Amersfoort
Comt U eens luisteren.
^ianohandel S. DUIJKER
Vulpenhouders
Kantoorboekhandel
Bel dan op No 42
DE EEMBODE
ft. K. Nieuws- en Advertentieblad voor
Amersfoort en Omstreken
Dinsdag 14 December 1926
Veertigste Jaargang
No. 74
Abonnementen kunnen elke week ingaan, doch opzegging van abonne
ment moet geschieden voor den aanvang van een nieuw kwartaal. Prijs per
3 maanden f 1.00. Buiten Amersfoort f 1.10. Afzonderlijke nummers lOct.
KANTOOR: LANGEGRACHT 28, AMERSFOORT, TELEFOON 314
DE EEMBODE VERSCHIJNT DINSDAG- EN VRIJDAGMIDDAG
Advertentiën 25 ct. per regel. Billijke tarieven voor handel en nijverheid
bij geregeld adverteeren. Advertentiën moeten Dinsdap en Vrijdag vóór
8 uur worden bezorgd. Een bepaalde plaats kan niet worden gegarandeerd
Wees altijd vol goeden moed en droog
uwe tranen. Dikwerf is een val het
middel om gelukkiger weder op te staan.
Valsche Beelden.
In de Amertf. Post, het orgssn der
anli-revolutionnaire partij, worden elice
week «beeldengeëxposeerd.
Meests! een pakkend stukje beschou
wing der geschiedenis van den dag.
met of zonder commentaar.
Beelden ru, I ünnen schoon zijn. Mart
dan moeten ze aan bepaalde eischen
voldoen. Zulks is niet altijd 't geval,
dat bleek ons dezer dagen, toen we
in de Amersf. Post in de Beelden
galerij 't stukje»De lenige rug* ont
waarden.
Daarin werd zoo min of meer te
kennen gegeven dat de Roomsche kerk
altijd voor toegeven is te vinden als het
voordeel of vooruitgang kan brengen
dat re haar beginsel verkoopt voor
tijdelijk gewin.
Er wordt daar niets meer of minder
beweerd, dat »de Roomschen rimmer
ten eigen koste voet bij stuk zullen
houden». «Als eigen zaak er door ge
diend wordt, schijaen Roomsche be
ginselen steeds in nieuwe vormen te
kunnen herleven*, heet het verder.
En dan volgt er een opmerking over
't kroonprinselijk huweljk in België,
die van weinig begrip van Roomsche
leer en Roomsch recht getuigt en
waarbij een uiteenzetting van het be
sproken geval door Kanunnik van Noort,
een gelecid moraaltheoloog, goed-
prater ij wordt genoemd.
We achten de uiteenzetting van
Kanunnik van Noort van groot tut
voor hen, die omtrent dit geval riet
voldoende op de hoogte zijn en laten
ze daarem hieronder in hoofdzaak
volgen.
Blijkens mededeelmgen, aldus Kanun
nik van Noort, is aan den Belgischen
kroonprins dlspersatie gegeven om een
gemet-fcd huwelijk aan te gaan met de
on katholieke prinses Astrid. Dit huwe
lijk is gesloten voor en irgezegerd door
den Aartsbisschop van Mechelen
eigeo Bisschop).
Hoe de Katholieke Kcik ovi
mengde huwelijken der.kt, is
niemand cea geheim ZtJ «verbiedt die
overal me: g-oote strengheid» (Kerke
lijk Wetb. can. ÏOOO) en .de O d i a
rissen en a> dere zielenherders moeten
le de g-loovigc:. daarvan slschrikken,
zooveel zij kunne;, cn 2e indien rij ze
niet kum n tegtr,houden, moeten zij
met alien ijver bewerker, dat ze niet
gesloten weiden l.gcn dc Ktbeden van
God eu de Ke.ks (cao. 1164).
Ieder oprecht kalbi luk betreurt hel
natuurlijk, dat prii.s Leopold zijn oog
liet vallen op een on katholieke prinses,
en de Belgirche Kntchippe:: hebben
zich dan ook van allen gelukwensch
onthouden.
Welke pogingen er doer d: daartoe
aangewezen personen bij den prirs cn
bij den koning gedaan rijn, om dit
huwelijk te keeren, kan natuur'ijk niet
aan de groole klok woideu gehangen
Maar niemand heelt h-t t^cht te zeggen
we hebben er niet van gehoord, dut
is er niels tl haast uiets geschied. Men
kan gerust zeggen de kerkelijke over
heid heelt dit huwelijk niet kunnen
keeren.
Ten slotte is echter door Z. H. den
Paus dispensatie verleend.
Door den Paus. ZoDder pause'ijki
volmacht kuDnen de Bisschoppen ni
dispenseeren voor een gemengd huwelijk
en de aangelegenh.den van vorstelijke
personen zijn in elk geval aan_ den H.
Stoel voorbehouden (car. 1557).
Dat die dispensatie maar »zoo ge
makkelijk, verkregen is, mag men nie
zeggen. Vooreerst zijn uiteraard d;
voorwaarden vervuld, die de Keikelijki
Overheid stellen moet en altijd stelt,
is dus de belofte gegeven, dat de t
katholieke patlij hare wederhelft tl
zal bemoeilijken in de vervulling ziji
katholieke verplichtingen en dat alle
eventucele kinderen katholiek zullen
worden gedoopt en opgevoed.
Vervolgens heeft de Geestelijke, die
de dispensatie aanvroeg in geweten
moeten verklateu, de vaste oveiiuiging
te hebben, dat de gedane belofien ook
vervuld zouden worden. En eindelijk
is de toekomstige echtgenoot gewezen
op zijn vetplichting, om naar best ver
mogen te werken voor de bekeering
zijner aanstaande wederhelft.
Nadat dit alles geschl d was, hebben
dc Paus en diens raadslieden de vraag
te overwegen gehad: waarmee
geestelijk belang
Vorster huis en vi
in Belg beter gediend zou zijn met
een strakke weigering of met een toe
schietelijkheid, die gaat, zoover zij vol
gers het kerkelijk recht gaan kan. De
Paus heeft het laatste -gekozcD. Wie
duift zeggen, dat een tegenovergestelde
beslissing redelijker of Duttiger zou ge
weest s ijn 1
Waarbij men dan vooral twee dirgen
niet uit het oog mag verliezen.
Ten eerste, dat hier, wat bij ge
mengde huwelijken zelden voorkomt
werkelijk aanwezig was een billijke
grond voor dispensatie, indien n.l. de
essentieele voorwaarden waarover
boven vervuld werden. Immers de
Keik eikent, dat zeer brperkle keuze
redelijke grond vnor dispensatie
uitmaakt (niet speciaal voor een ge
mengd huwe'ijk, maar in hel a'gcmccri.
en welke jonge man is, alihans tegen
woordig, in zijne keuze beperkt
als een katholieke kroonprins Men
kan over die beperkingen verschillend
oordeelen ze bestaan feitelijk en vor-
geen gering beletsel voor een ge
lukkig huwelijk.
n tweede, dat hier aan de eischen
hel katholiek beginsel in niet ge-
male tegemoet gekomen wordt
veiicbillende bladen heelt gestaan,
irinses Astrid na haar huwelijk op
rustige wijze ernstig kennis zal nemen
den katholieken godsdienst en dan
loedelijk ka'holiclc zal worden,
'e hopen liet natuurlijk van harte,
rzullen het moeten afwachteD.
Zulke dingen worden natuuilijk niet
officieel btkend gemaaktmaar zou
hei met zeer g' ed mogelijk zijn, dat
aai Z H. den Paus is medegedee'd
<le gezindheid Uer prinses is deze. dat
zij na haar huwelijk zich in deo katho
lieken godsdienst zsl laten onderrichten,
en dien zal aannemen, indien zij
zijrc waarheid overtuigd wordt -
dat misschien ook deze overweg
de gegronde hoop n.l. op de bekeenng
der prinses, den Paus tot de grootst
mogeijke toegcirt jkheid bewogen heeft
Van deo eenen kant kan men van
een onkatholiek, zoolang deze het
Roomsche geloof m g niet ernstig herf;
leetcn kennen, redelijkerwijze r.ict meer
vragen dan de heli lie: ;k zal het Katho
lic'smc brstudeeren e:i het omhelzen,
indien ik overtuigd
anderen kant leert deo .dcrvindirg.dat
iemand, die eerlijk en opricht de waar
heid van het,Katholicisni? wil onderzoe
ken en daarbij in een kaïhotieke om
geving komt, haast altijd van zijne
waaihnd overtuigd wordt.
Maar was het niet beter geweest,
zoo dat alles vóór hei huwelijk geschied
kerkelijke ceremon'tia toestaa", echter
altijd met uitsluiting van het cpdragen
der H, Mis..
De Huwelgks-mis en de daaraan on
afscheidelijk veibonden huwelijkszegen,
kunnen derhalve volgers het Kerkelijk
Recht bij een gemengd huwelijk nooit
worden toegestaan. En de bladen heb
ben dan ook reeds vermeld, dat zulks
bij het huwelijk van den kroonprins niet
Waarom de bevoegde kerkelijke
Overheid in dit bijzonder geval toe
staat, wat zij anders leo minste in
ons vaderland, waar energische stijd
legen hit gemengde huwelijk in de
allerhoogste mate noodzakelgk is
ner veroorlooft, laat z.ch gemskke-
Ijk bevroeden, als men weet. dat zj
het al'ccn kan toestaar, wanneer uil
de weigering «grooter onheil te voor
Het Ijkt manhaftig, hoog van den
toren te blazen in de zestiende eeuw
verdroeg de Paus den afval van heei
Engeland liever dan toe te geven aan
de eischen van Hendrik III. Waarom
thans zooveel toege; fljkbeid jrgecs
dezen vorsten-zooo Maar de gevallen
staan geenszins gelijk. Destijds ging
het om de ongeldigvciklarmg of ont
binding «is een gc dig huwe'.qk. Dat
V a de Paus met, gebnnden als hj is
door bel goddc'jk rechtsWat God
vcreemgd heeft, zal de mensch niet
tcbcide.v» Daar moest de Paus zeggen
.Non possumus., wat ook de gevolgen
mochten wezen. Hier gaat 't om 'ii
zaak van keikcljk recht en dan stcit
zich natuurlijkerwijze de vraag, wat is
er meer ta het belang der zielen en
van de Keikhandhaving der wet of
dispensatie
We leven niet meer ia de zeatiende
eeuw er. dc omstandigheden zijn lang
niet gelijk. Maar toch zou ik willen
vragen leert met jjisl de geschiedenis
van Hecdnk VIII, san hoeveel belang
het voor de nelen kan zijn een vorst
niet van de Kerk te vervreemden Dat
heid ct het goddelijk recht piiji
geven, maar wel rm toe te geven,
r liet Kerkelijk R.cht dat gedoogt.
„Bestaat God of niet?""
Ongetwijfeld! Doch waar de begin
selen gehandhaafd blijven, doet hij. die
het beste oiet krijgen kan, menigmaal
standig zich met het minder goede
tevreden tc stellen.
Een oprecht gemeende overgang tot
de Katholieke Kerk vraagt rustige
trweging en dus niet al le krappen tijd.
Begrijpt niet eik verstandig mensch,
,t een serieuze overgang na het huwe-
ijk verre de voorkeur veidient boven
eene overhaaste of e.g. diplomatieke
.bekeering
Elk verstandig mensch bcgiijpt, d
de Paus zich niet kan uitlaten over d
Hieven, die hem geleid hebber. E
i goed katholiek stelt vertrouwen
leiding des Pausen, ook zonder dtei
motieven te kennen.
We hebben boven gezegd, dat de
toeschietelijkheid des I'.usen gaat, zoo
volgens het Kerkelijk Recht
gaan kan.
Indien, na de vervulling der essen
tieele voorwaarden, voor een gemengd
huwelijk dispensatie gegeven is, blijft
het sluiten van zulk een huwelijk
betreurenswaardige zaak, maar h
r een or geoorloofde of zondige
daad.
Daarom mag bij zulk eeo huwelijk
de eigen Pastoor of de eigen Bisschop
zijne medewerking verleenen. Die mede
werking, bestaande in het afvragi
aanhooren van de huwelijks instemming,
voor een geldige huwelijkssluiting
ïdzakelijk, can. 1102. Deze noodza
kelijke medewerking mag debetrokken
Geestelijke, na verleende dispensatie,
niet meer weigeren, omdat hij anders
de door het hoogere Gezag verleende
dispensatie illusoir zou maken.
Canon 1102 zegt: Bij gemengde hu
welijken «worden alle gewijde kerkge
bruiken verbadenindien echter uit
vei bod grooter or lieil te voorzien
mag de Oidinaris iets van de gewone
tjo.
1 de w
Er verscheen dezer dagen een keurig
>ekje onder bovenstaauden titel. Het
geschreven door dr. Sloet met mede-
werking van rector Boerma; en aange
boden aan alle denkers.
Het is eigenlijk het eerste gedeelte
in een werk, vroeger reeds uitgegeven
i al lang uitverkocht, getiteld: «God,
Christerdnm en Keik., Het was, naar
meen, d;. Sloct's eerste werk, jrugd-
ik dus, maar dat niettemin dc tijpe
vrucht was van een helderen geest
doordrtugende lululie,
i werkelijk te betreuren zijn
geweest wanneer het onder het stol
der vergetelheid wate verloren gegaan.
Daarom heeft pas'. Sloet, op instigatie
van verschillenden, en met kundige
medewerking van rector Boerma, Int
eerste deel opnieuw ter perse gtbr, cht,
zorgvuldige omweiking door schrap
ping en bijvoeging. En wij mogen het
begroeten als een kostbare winst voor
onze fundamenteels apologie, die thans,
dan ooit noodzakelijk is, nu hel
ongeloof met kracht eo woede de rots
n geloof en godsdienst tracht te
dergtaven tol in de diepte van het
Gods-geloof. Immers, men duift het
bestaan het geloof aan een Godheid,
dat volgens het boekje, zij het ook in
primitiefsten vorm, zelfs oi der de
wildste volkeren, altijd bestaan heeft,
illrdig uit te roeien.
En dewijl de moderne wetenschap,
die als wetenschap o.b. moet opbouwen,
begint met de ontkenning van het oer-
bestaan van God, uit Wien emaneert
alle licht en kennis, en op Wien steunt
al het geschapene, daarom mogen wij
dankbaar zijn, nu ons gedegen pont'
wetenschap wordt geboden.
Het boek vraagt de aandacht
alle denkers, (en wie zou zich daar
onder niet willen scharen van g«
geloovigen en ongeloovigen, van twijfi
laars en zoekers. Eo het verdient die
aandacht onbetwist door zijn helderheid
van betoog en zijn krachtige,
vloedige bewijsvoering. Het it i
bescheiden omvang een rijkt
ling van wapenen voor ieder.
'.Vat zijn aard betreft, onderscheidt
het zich van de meeste andere apolc-
geiirche geschriften dcor ztjo origioeele
bewijsvoering. Waar in den gewonen
regel het bestaan van God wordt af
geleid uit de schepping, uit de natuur
en haar wor.deibare werkingen en
men dus concludeert van het geschapene
tot den Schepper begii t men hier
met de hypothetische stelling 'indien
er een God it. moeten wij z^n bestaan
kunnen kennen, moeten er bewijzen
zijn, waaruit ons verstand zonder buiten
gewone moeite en met genoegzame
zekerheid tot bet bestaan van Gcd kan
besluiten.» Welnu, die bewezen worden
aan de hand gedaan in overstelpenden
overvloed. In het l«ie Hoofdstuk virder.
we gerang-ch.kt gesehiedkundige be
w ^zen ia het 2de redekundige, in het
3de imclogiuke. in het 4de theclo-
giseke, terwijl in het 5de gchar.deld
wordt over den vooroaamsien vorm
van gcdloochening het empirisme.
Wij kunnen, belaas l^'geen gedetail
leerde beschrijving geven van de uit
voerige bewijsvoering die gemakshalve
Op het einde nog in gecondenseerde-
vorm wordt herhaald lo. omdat deze
in een courant m.nder >p haar plaats
is, 2o. omdat wij biermede gevaar
zegden loopen inbreuk le maken in
het logisch verband, dat sluit als eer
bus. Mjn doel ts enkel, de aandachi
te vestigen op een weik. dat nu eeet
in ijn vasten garg en serene rust ei
kalmte verte uitgaat boven zooveel
geschrijf der laatste tijden, en dat zoo
bfcooder aarb;velc. swaardig i», omdat
het de resultante is van diepe gedachten
geboden in een vorm, die haar be
grovelijk maken voor een ieder.
Somtijds zou men zelfs, gezien de
overstelpende bewqzen-voorraad, kun-
denken aan een .enfoaccr une porte
ouverte», een bestorming van een open
deur, een verdediging van waarheden,
katholieken en hel meerendeel
der andere chiistenen niet zooveel be-
wijskiacht behoeven, maar men vergete
lo. dat er tegenwootdig zoo veel
ongeloovigen rijn, wien niet aileen alle
Godsbegrip ontbieekt,
hun ongeloof met alle macht trachten
le propageeien, 2o. dat dit g - schrift
bedoelt te zijn een arsenaal bevattend
een rijkdom van wapenen tor keuze
voor den strijder voor het geloof.
Moge hst in veler banden komen
Hel ral den gelor.igcn denkers eei
veil'ge gids zijn, en den ougtlooviga
een licht, schoon en heider als een
R. K. KIESVER. RECHT EN ORDE TE AMERSFOORT
Uitnoodiging voor de vergadering van alle R. K. Kiezers,
te houden op Vrijdag 17 Dec., 's avonds 8 uur in St. Jozef,
aan de Lievevrouwestraat.
Spreker: de heer J. G. SURING,
Lid van de Tweede Kamer der Staten Generaal, over
De aanstaande verkiezing voor de
Provinciale Staten.
HET BESTUUR.
onder controle Centrale accountantsdienst Ned. Boerenbond
De zittingen voor het inleggen en terugbetalen van gelden
worden gehouden in het R. K. Spaarbankgebouw
BREEDESTRAAT bij de LANGEGRACHT
des ZONDAGS van 12 tot 1 uur; WOENSDAGAVONDS van 7
ot 8 uur en VRIJDAGS van 10 tot 11 uur.
Dadelijk ingaande rente 36/,o pCt.
Spaarbusjes gratis verkrijgbaar.
KassierAmsterdamsche Bank.
Zonder eenige verplichting demonstreert men L' gaarne de Radiotoestellen vanaf 1150.—
compleet mei 4 Philipslampen, Varta Accu, Dr. Nesper Luidspreker, enz.
DESVERKIEZEND GEMAKKELIJKE BETALINQ.
Havik 29 Telefoon 773 Amersfoort
Amersfoort. F. B. F. STROETMAX,
em. pastoor.
Verkrijgbaar bij Teuiiogs' Uitgevers-
Maatschappij. 's-Hertogenbosch.
Prijs flOO,
Amersfoort
De R. K. Kiesvereenifling
Al maar door blijkt klaar eu duide
lijk, hoe weinig gezonde belargstelliog
er bij ons huist voor de politieke orga
nisatie.
Wanneer de menschen aan onzeo kant
niet gaan best ffen dat ze hun plicht
verzaken door de R K. Kiesverceniging
hoogstens door 't betalen v
kwartje per jaar en wat afbrekende
Crltink te steunen, geeft al't wei
zorgen van actieve bestuuiders
Wat in or.s kiezeiscorps ontbreekt is
dc geest, die leven breugt.
Technisch zit de R. K. Kiesverceni
ging als organisatie goed in elkaar.
Zij beeft een reglement en een pn
a am naar den eisch des tijds same
gesteld, aanvaard. Daarin :s vastgelegd
en bepaald al wat noodig en wenschc-
lijk is voor een goeden gang van zaken
op politiek gebied, 't Contact tusschen
ticzeis cn gekozenen is practtsch ge-
-egeld, zoodat voorkomen wordt dat
de ledenvergadering misbruikt wordt
het loslaten van allerlei vage be
schuldigingen en aanmerkingen.
Maar zooals is gezegd de geest
breekt.
Hoogst onaangenaam doet het aan
met de wetenschap van dit alle
moeten hooren, hoe de stuurlui aan
wal bedillend staan te adviseeren
«Er moet veel meer gedaan worden-
roept er een, die zelf, oa herhaalde
aansporing, niet te bewegen is t
doen.
Prcpagar.dajmaker prijst een ander
aan, die nader tot de ontdekking komer d
dal propagaoda-roaken nog iets ander,
dan prateD en critiseeren in een
gadering, verschrikkelijk druk is er.
•olhandig, wanneer men zijn hulp vraagt.
«Contributie moet wordeD verdubbeld
dan kan er meer gebeuren*, meent een
derde, vurig democraat, die niet inziet
dat onder de huidige Kieswet de Kies-
vereeniging het eenige middel is voc-r
den kiesgerechtigde om zijn voorkeur
bepa|eo en dat dus geen geldelijk
beletsel mag worden gesteld voor hen
die in de kiesvereenigir.g willen. Iets
wat met het vrouwenkiesrecht en dub
bele contributie toch zou gebeuren en
zeker niet democratisch metterdaad is.
Feit is, dat in de R K. Kiesvereeni
ging geen standsverschil heerscht, dat
allen daar R. K. Staats- en stadsbur
gers zijn, vereeofgd cm de behaiti
ging der algemeene belangen, in over-
ecGstemmiog met de Katholieke begin
selen te bevoideren.
De vergadering der R. K. Kiesver
ceniging kan en moet dus een beeld
ven van ons Roomsch volk in zijn
er verscheiden schakeering.
Gymnasium.
De feestcommissie voor het gy,
ïm jubiteumj deelt ^ons nader mede,
dat de receptie op Maandag 20 Dcc.
Amicitia nog niet definitief is ge-
■geld.
Wel is bekend, dat na de cfficieele
openirg door den Burgemeester namens
liet Gemeentebestuur, de Rector deieest-
de zal houden en dat daarna de
Minister vau Onderwijs, die waarschijn
lijk zal komen, het jubikeicnde gyra-
ium zal huldigen.
Zaterdag 18 en Zondag 19 Decem
ber wordt in Hotel Monopole een ten
toonstelling gehouden van Fracsche
grafische kunst.
Eotiée voor niet-leden der vereeni-
ging voor kunïtbeschcuwirgen 25 cl.
Ten overstaan van notaris Knoppers
worden geveild
Pete. 1. Wei- en hooiHud in den
lidpolder te Ecmnes J. E. van Nie
f 8000.-.
Perc. 2 en 3- Wei- en hooiland in
den polder de Haar te Hoogland K.
Twillerd Bunschoten f8500.
Perc. 4. Bouwland a. d. Liendcitsche
weg tc Amersfoort J. Malestein f820.
Perc. 5. Een malenportie le Hoog
land J. Ph. de Mon;c Verloren te Zeist
f 1420.—.
De Mariavereeniging organiseert
St. Aechten een lichtbeeldenavond op
Woensdag 15 Dec. over St. Fraociscus
v.Tn Assitië. De ZeerEetw. Pater Arts
HET ADRES voor alle soorten
•r Tevens reparatie
H. ELZET7AAR
LftHQESTRflftT 84 J- TEL. 528
Hebt U een
Taxi of auto noodig
Amersfoort,
zal de beelden op het doek toelichten.
Eenige heeren stelden zich disponibel
nm dezen avond met muziek op te
luisteren. Entree is vrq voor alle R. K.
vrouwen en meisjes boven 16 jaar.
's Middags is er plaatsbespreking.
Inschrijving Dienstplicht.
De Burgemeester van Amersfoort
maakt bekend, dat in Januari a.s, voor
den dienstplicht moeten worden inge
schreven personen, die geboren zin in
jaar 1908.
Voor de aangifte ter inschrijving zal
in het bijzonder gelegenheid worden
gegeven ter gemeentesecretarie op
Maandag 3 Jar.uari 1927, voor hen wier
geslachtsnaam aanvangt met de letter
m. G, op Dinsdag 4 Januari 1927
hen, wier geslachtsnaam begint
de letter H t.m. P cd op Woens
dag 5 Januari 1927 de overigen, telkens
n des morgens 912 uur.
Limvio-Nieuw8.
Het is Limvio gelukt het sterke «De
Meer* te Amsterdam op eigen terrein
met 32 te slaan. Dit is wel een
prestatie die genoemd mag worden. De
kans dat Limvio tot den het volgend
jaar te formeeren, eerste klasse wordt
toegelaten, is daarmede fiink gestegen.
Na een 2—0 voorsprong der Amers-
foorters maakte «De Meer» nog voor
rust gel$k (2—2). Na de thee wist
Limvio ,iog een maal het doel te vinden
-2, met welken stand het einde kwam.
Het 2e elftal deed van zich spreken
door L.V.V. te Laren met 2—1 te
kloppen, en hebben zich door deze
overwinning weer op de eerste plaats
van het rargljjsije genesteld.
Limvio 3 leed tegen het forsche
S.D.O. 2 en 30 nederlaag. Een vol
gende keer beter, Llmviolen,